بنام خدای زیبایی ها.خدای مهربان. رئوف.رحیم.تغییردرطبیعت واحوال نشانه عظمت خدای بزرگ است .خدایی که به فکروبه یاد یکدیگروکنارهم  بودن ومشکلات زیردستان راسفارش وتاکید می نماید.خدایی که زیباست وزیباییها را دوست داردهم کنون که نسیم بهاری با خودطراوت ولطافت می آورد فرصت رامغتنم شمرده وبااستعانت ازآفریدگار یکتا به انگیزه رستاخیزطبیعت فراسیدن بهاروسال جدید که به  فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصادوفرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی نامیده شده به تمامی روستاییان عزیز به خصوص جوانان اعضاء باشگاههای کشاورزان جوان استان خراسان رضوی تبریک عرض می نماییم 


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 1 / 1393برچسب:, | 7:52 | نویسنده : 331 |

پیشاپیش مقدم مبارک وپربرکت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رادراستانه عید نوروزوآغازبهارطبیعت به تمامی کشاورزان وروستائیان عزیز به خصوص جوانان پرشوراستان خراسان رضوی تبریک عرض می نمائیم


برچسب‌ها:

تاريخ : 27 / 12 / 1392برچسب:, | 8:16 | نویسنده : 331 |

این تشکل یک پدیده جدید و مهم در توسعه روستایی است

همزمان با ایام ا... هه مبارک فجر، اعضای هیئت مدیره کانون روستازادگان سرزمین آفتاب  و جمعی از دبیران باشگاههای کشاورزان جوان استان خراسان رضوی با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه رهبر فرزانه انقلاب با ابراز خرسندی از اقدامات 9 ساله باشگاه کشاورزان جوان در توسعه روستاها تاکید کردند: بدون تردید بخش عظیم اقتصادی کشور متوجه کشاورزی در روستاهاست و کشاورزی مختص به زراعت نیست.

حضرت آیت ا... خامنه ای در ادامه خاطرنشان نمودند: شناسایی ظرفیت ها و توانمندیهای حوزه روستایی میتواند در کوتاه مدت چهره کشور را عوض کند و مهمترین چیزی که در این دیدار برای من جالب و تازه است وجود این تشکل است، این یک پدیده مهم است حلقه مفقوده در توسعه روستاها شما هستید آن را رها نکنید.

ایشان با اشاره به اینکه کتاب کلید دانایی،معرفت و شناخت است ادامه دادند: اینکه کار را با کتاب شروع کرده اید خیلی خوب است ولی کتاب کافی نیست کتاب پشتوانه می خواهدکه پشتوانه آن تحرک شماهاست. کارتان را با جدیت دنبال کنید حتماً آنچه را در کمک به مجموعه شما باشد به مسئولان منتقل خواهم کرد.

در ابتدای این جلسه ناصر صاحبی طراح و مجری باشگاه کشاورزان جوان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این سازمان مردم نهاد در سال 1383 فعالیت خود را آغاز نموده است گفت: در حال حاضر 43000 جوان روستایی در قالب 165 باشگاه کشاورزان جوان در سراسر استان فعالیت دارند. وی در ادامه گزارشی از فعالیتهای این سازمان مردم نهاد ارائه نمود که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت. محمد لعلی ، محسن علوی مهر و زینب صادقیان نیز گزارشی از فعالیتهای باشگاه کشاورزان جوان روستای خود ارائه نمودند.

شایان ذکر است باشگاه کشاورزان جوان با هدف توانمندسازی و تسهیل گری توسعه روستا شکل گرفته است


برچسب‌ها:

تاريخ : 10 / 12 / 1392برچسب:, | 12:37 | نویسنده : 331 |

 

اهميت زعفران

      زعفران به خاطر نياز آبى كم،  اشتغال زايى بالا،درآمدزايى مناسب،ارزآورى بالا،تحمل شرايط سخت زيستى در برابر گرما و سرما و بيمارى ها و آفات ، خواص دارويى و غذايى از ديرباز يك محصول استراتژيك و با ارزش بوده است.كمبود آب و كاهش كمي و كيفي منابع آب آبياري يكي از بزركترين معضلات پيش رو در بخش كشاورزي امروز است. . زعفران گياهي است كه با شروع بارندگي‌هاي پاييزه رشد مي‌كند و با اتمام بارندگي‌هاي بهاره رشد آن خاتمه مي‌يابد. در نتيجه بارندگي با فصل رويش و رشد اين گياه تطابق دارد. هرچند نياز آبي زعفران نسبتاً پايين است ولي اعمال تنش رطوبت مستقيماً بر عملكرد ماده خشك مخصوصاً عملكرد اقتصادي آن تأثير منفي مي‌گذارد.

     از طرف ديگر بخش عمده اي از اراضي زير كشت زعفران كشور در خراسان بزرگ  قرار گرفته است و در اين مناطق با انجام آبياري محدود نياز آبي زعفران در تمامي مراحل رشد و نمو بطور كامل برآورده مي شود. همچنين در بهار بدليل گرم شدن هواو تلاقي آبياري با ساير محصولات بهاره (صيفي جات) زعفران نياز به آب ندارد. لذا اين محصول در الگوي كاشت منطقه از جايگاه ويژه اي برخوردار است.قرار دادن گياهان با كار آيي مصرف آب بالا ونيازآبي كم ميتواند به استفاده بهينه از منابع آبي بسيار موثر باشد .زعفران علاوه بر دارا بودن بخشي از اين خصوصيات در فصولي از سال رشد ميكند كه در رقابت كمتر با ساير گياهان از جنبه آب قرار دارد.با توجه به نقش اساسي زعفران در اقتصاد خانوار هاي كشاورز در خراسان رضوي وجنوبي لزوم توجه خاص به اين گياه ارزشمند بيش از بيش آشكار ميشود.

    زعفران ايران از كيفيت خاص برخوردار است. اين گران‌ترين ادويه جهان كاربردهاي فراواني دارد كه از صنايع غذائي گرفته تا صنایع  دارویی و بهداشتی و... را شامل مي‌شود و به عنوان يك رنگ طبيعي برتر مبناي استفاده‌هاي گوناگون است.

شرايط ويژه گرم و خشك جنوب خراسان و انطباق زعفران در آب وهواي فوق حالتي را به وجود آورده است كه به عنوان يك گياه سازگار در منطقه همه ساله رو به گسترش ميباشد. 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 12 / 1392برچسب:, | 23:34 | نویسنده : 331 |

 

انگور از مهم ترین محصولات باغی در دنیا است که هم به لحاظ سطح زیر کشت و هم ارزش اقتصادی و تغذیه ای بالا مورد کشت و کار واقع می شود. ارزش این محصول به لحاظ قابلیت مصرف آن به طرق مختلف از جمله تازه خوری و تهیه کشمش ، کنسانتره ، آب میوه ، مربا ، شیره ، و روغن بذر انگور بسیار بالا است و از این لحاظ نقش مهمی را در اقتصاد ایفا می کند.

باغات انگور در این منطقه دارای موقعیت خاص و ویژه ای می باشد و در آمد اصلی مردم ازتولید انگور و کشمش می باشد و پتانسیل تولید  تا127 تن توسط باغدار نمونه برداشت شده است بنابرین با توجه به متوسط تولید 25 تن در هکتار زمینه تلاش  و  فعالیت در زمینه  افزایش تولید در سایر باغات ملا حظه می گردد و با برنامه ریزی و اجرای توصیه های فنی می توان عملکرد را از این مقدار موجود باز هم افزایش داد و به در آمد باغداران افزود. و از لحاظ اشتغالزایی هر هکتار 320 نفر روزکار اشتغال ایجاد می کند وبا احتساب 6000 هکتار باغ انگور درشهرستان سالیانه بیش از 1920000نفر روزکار اشتغال ایجاد می گردد


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 12 / 1392برچسب:, | 23:14 | نویسنده : 331 |

 

" كتاب ، عالمي جاوداني و پاكيزه و روحاني است كه اوقات فراغت ما ، در آنجا به سعادت حقيقي نائل مي گردد." ( وودزورت) 

" اشخاص بزرگ و خوب هرگز نمي ميرند زيرا روح آنها در صفحات كتب ، حلول يافته وپيوسته در عالم باقي مي ماند." ( ساموئل اسمايلز) 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 11 / 1392برچسب:, | 14:59 | نویسنده : 331 |

خداوند از میان تمامی امت ها، امت اسلامی را برگزید و رسالت ابلاغ دین خود را بر دوش این امت نهاد .پس از ظهور اسلام، مسلمانان با اقتدا به این دین به موفقیت های بی شماری دست یافتند وبسیاری از سرزمین ها را فتح کرده وارزش های اخلاقی زیادی را به جهان بشریت عرضه نمودند.هنوز دوقرن از ظهور اسلام نگذشته بود کهشعار آزادی وبرابری این دین در نیمی از جهان طنین افکن شد و مقدمات ظهور تمدن اسلامی فراهم گشت.

اقتدای مسلمانان به شریعت اسلام سبب ظهور یکی از بزرگترین تمدن های بشری شد که در علوم مادی ومعنوی خدمات زیادی را به اجتماع بشری ارائه دادواندیشمندان زیادی را به جهانیان معرفی کرد، تا آن جا که از شرق تا غرب جهان آن روز در سیطره ی دانش وعلوم مسلمانان بود. «ایمان»و«هدایت»دو سرمایه ی بزرگ برای مسلمانان در قرون اولیه بود وخداوند با هدایت نمودن این قوم بر آ ن ها منت نهاد.در میان تمامی ادیان،تنها اسلام به این آیه مفتخر شد که خداوند در آن فرمود:

 (الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم  نعمتی و رضیت لکم الإسلام دینا)مائده :۳

«امروز ذین را برایتان کام کردم ونعمتم را بر شما تمام نمودم واسلام را برای شما به عنوان آئین بر تر برگزیدم».


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 11 / 1392برچسب:, | 22:46 | نویسنده : 331 |

 

يكي از شاخصه هاي ارزيابي رشد، توسعه و پيشرفت فرهنگي هر كشوري در عصر حاضر ميزان مطالعه و كتاب خواني مردم آن مرز و بوم است و كشور تاريخي ما ايران اسلامي نيز از قديم الايام تاكنون با داشتن تمدني چندهزارساله و مراكز متعدد علمي، فرهنگي و كتابخانه هاي معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاريخي سرآمد دول و ملل ديگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهاني بسان خورشيدي تابناك همچنان مي درخشد و با فرزندان نيك نهاد خويش هنرنمايي مي كند. 
چه كسي است كه در دنيا با دانشمندان فرزانه و نام آور ايراني همچون ابوعلي سينا، ابوريحان بيروني، فارابي، خوارزمي و... و شاعران برجسته نظير سعدي، حافظ، فردوسي، مولوي و... آشنا نباشد و در مقابل عظمت آنها سر تعظيم فرود نياورد؟ آيا وجود اين بزرگان، مايه فخر و مباهات هر ايراني نيست؟! 
عزيزان، تمامي اين افتخارات ارزشمند، برگرفته از ميزان عشق و علاقه فراوان ملت ما به فراگيري علم و دانش از طريق خواندن و مطالعه منابع و كتاب هاي گوناگون است. به شكرانه الهي تاريخ و گذشته ما هميشه منير و پربار مي باشد. ولي وضعيت حال ما در اين زمينه، چه طور است و اكنون در چه جايگاهي قرار داريم؟ 
متأسفانه آمار و ارقام ارائه شده از سوي مجامع و سازمان هاي فرهنگي داخلي و خارجي مانند يونسكو در مورد سرانه مطالعه هر ايراني، برايمان چندان اميدواركننده نمي باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز از اين وضعيت بارها اظهار گله و ناخشنودي نموده و از مسئولان و ارگان هاي مختلف خواسته اند كه با برنامه ريزي هاي شايسته، موانع و مشكلات ترويج و گسترش فرهنگ مطالعه را حل و برطرف كنند تا توجه به كتاب و كتاب خواني با وارد شدن به زندگي مردم به يك سيره و سنت رايج عمومي، همگاني و فراگير تبديل شود. 
آنچه كه در ذيل مي آيد گوشه اي از نقطه نظرات و تأكيدات فراوان مقام معظم رهبري در زمينه گسترش فرهنگ مطالعه و كتاب خواني در جامعه مي باشد كه اميد است براي شيفتگان علم و خوانندگان اين مقاله نافع و موثر افتد: 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 8:17 | نویسنده : 331 |

دعا می کنیم در آخرین روزهای صفر

پیامبر، مشگل گشای غمهایتان

غریب مدینه ، شفاعت کننده قیامتتان

حسین ، خریدار اشک هایتان

خورشید طوس ، ضامن دعاهایتان

و مهدی فاطمه ، سایبان دلتان باشد...

 

التماس دعا


برچسب‌ها:

تاريخ : 10 / 10 / 1392برچسب:, | 18:4 | نویسنده : 331 |

 

ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش را بر تمام عاشقان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت عرض نموده و امیدواریم ما را هم در دعای خود فراموش نکنید.


برچسب‌ها:

تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 18:56 | نویسنده : 331 |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کردی آنلاین