" كتاب ، عالمي جاوداني و پاكيزه و روحاني است كه اوقات فراغت ما ، در آنجا به سعادت حقيقي نائل مي گردد." ( وودزورت) 

" اشخاص بزرگ و خوب هرگز نمي ميرند زيرا روح آنها در صفحات كتب ، حلول يافته وپيوسته در عالم باقي مي ماند." ( ساموئل اسمايلز) 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 11 / 1392برچسب:, | 14:59 | نویسنده : 331 |

خداوند از میان تمامی امت ها، امت اسلامی را برگزید و رسالت ابلاغ دین خود را بر دوش این امت نهاد .پس از ظهور اسلام، مسلمانان با اقتدا به این دین به موفقیت های بی شماری دست یافتند وبسیاری از سرزمین ها را فتح کرده وارزش های اخلاقی زیادی را به جهان بشریت عرضه نمودند.هنوز دوقرن از ظهور اسلام نگذشته بود کهشعار آزادی وبرابری این دین در نیمی از جهان طنین افکن شد و مقدمات ظهور تمدن اسلامی فراهم گشت.

اقتدای مسلمانان به شریعت اسلام سبب ظهور یکی از بزرگترین تمدن های بشری شد که در علوم مادی ومعنوی خدمات زیادی را به اجتماع بشری ارائه دادواندیشمندان زیادی را به جهانیان معرفی کرد، تا آن جا که از شرق تا غرب جهان آن روز در سیطره ی دانش وعلوم مسلمانان بود. «ایمان»و«هدایت»دو سرمایه ی بزرگ برای مسلمانان در قرون اولیه بود وخداوند با هدایت نمودن این قوم بر آ ن ها منت نهاد.در میان تمامی ادیان،تنها اسلام به این آیه مفتخر شد که خداوند در آن فرمود:

 (الیوم أکملت لکم دینکم وأتممت علیکم  نعمتی و رضیت لکم الإسلام دینا)مائده :۳

«امروز ذین را برایتان کام کردم ونعمتم را بر شما تمام نمودم واسلام را برای شما به عنوان آئین بر تر برگزیدم».


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 11 / 1392برچسب:, | 22:46 | نویسنده : 331 |

 

يكي از شاخصه هاي ارزيابي رشد، توسعه و پيشرفت فرهنگي هر كشوري در عصر حاضر ميزان مطالعه و كتاب خواني مردم آن مرز و بوم است و كشور تاريخي ما ايران اسلامي نيز از قديم الايام تاكنون با داشتن تمدني چندهزارساله و مراكز متعدد علمي، فرهنگي و كتابخانه هاي معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاريخي سرآمد دول و ملل ديگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهاني بسان خورشيدي تابناك همچنان مي درخشد و با فرزندان نيك نهاد خويش هنرنمايي مي كند. 
چه كسي است كه در دنيا با دانشمندان فرزانه و نام آور ايراني همچون ابوعلي سينا، ابوريحان بيروني، فارابي، خوارزمي و... و شاعران برجسته نظير سعدي، حافظ، فردوسي، مولوي و... آشنا نباشد و در مقابل عظمت آنها سر تعظيم فرود نياورد؟ آيا وجود اين بزرگان، مايه فخر و مباهات هر ايراني نيست؟! 
عزيزان، تمامي اين افتخارات ارزشمند، برگرفته از ميزان عشق و علاقه فراوان ملت ما به فراگيري علم و دانش از طريق خواندن و مطالعه منابع و كتاب هاي گوناگون است. به شكرانه الهي تاريخ و گذشته ما هميشه منير و پربار مي باشد. ولي وضعيت حال ما در اين زمينه، چه طور است و اكنون در چه جايگاهي قرار داريم؟ 
متأسفانه آمار و ارقام ارائه شده از سوي مجامع و سازمان هاي فرهنگي داخلي و خارجي مانند يونسكو در مورد سرانه مطالعه هر ايراني، برايمان چندان اميدواركننده نمي باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز از اين وضعيت بارها اظهار گله و ناخشنودي نموده و از مسئولان و ارگان هاي مختلف خواسته اند كه با برنامه ريزي هاي شايسته، موانع و مشكلات ترويج و گسترش فرهنگ مطالعه را حل و برطرف كنند تا توجه به كتاب و كتاب خواني با وارد شدن به زندگي مردم به يك سيره و سنت رايج عمومي، همگاني و فراگير تبديل شود. 
آنچه كه در ذيل مي آيد گوشه اي از نقطه نظرات و تأكيدات فراوان مقام معظم رهبري در زمينه گسترش فرهنگ مطالعه و كتاب خواني در جامعه مي باشد كه اميد است براي شيفتگان علم و خوانندگان اين مقاله نافع و موثر افتد: 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 11 / 1392برچسب:, | 8:17 | نویسنده : 331 |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کردی آنلاین